Manapság egyre gyakoribbak az internetes csalások, ennek egyik fajtája, amikor a gyanútlan, jóhiszemű emberektől próbálnak meg hozzáférési adatokat vagy banki adatokat kicsalni.
Most az OTP Bank ügyfeleit próbálják átverni, a bank pedig figyelmeztet: légy óvatos!
A bank alkalmazottjaként telefonálnak
A csalók magukat a bank alkalmazottjának kiadva telefonálnak az áldozatoknak, és a számlájukon történt gyanús tranzakcióval keltik fel az ügyfelek érdeklődését. Illetéktelen hozzáférésről is beszélnek, vagyis a lényeg: megpróbálják elhitetni az ügyfelekkel, hogy a számlájuk (és az azon lévő pénz) veszélyben van, és a számla védelme érdekében kérnek mindenféle banki adatot, hogy az ügyintéző segítsen távol tartani az illetékteleneket.
Természetesen ez egy átverés, épp így próbálnak olyan adatokhoz hozzájutni, mely segítségével pont ők fognak illetéktelenül a számlához hozzáférést szerezni.
A bank fokozottan kéri az embereket, hogy SOHA ne adjunk meg telefonon (és más formában sem) az alábbi adatokat:
- bankkártyák ellenőrző kódja
- jelszavak
- mobilbankos ellenőrző kódok
- egyéb belépési azonosítók
Ha olyan hívást kapsz, amiben ehhez hasonló adatokat kérnek Tőled (akár az OTP, de akár bármely más bank nevében is), akkor ez keltsen gyanút, bátran mondj nemet a kérésre, és mondd el, hogy máris hívod a rendőrséget, és szakítsd meg a hívást (bár vélhetően a fenyegetés hatására már a hívó megszakítja a hívást).
Ha bizonytan lennél, hogy mi van, ha mégis tényleg valami baj van, ami miatt mi van, ha tényleg a bankból hívnak, akkor is szakítsd meg a hívást, és hívd fel a banki ügyintéződet, vagy a bankod közvetlen ügyfélszolgálatát (vagy menj be személyesen a bankfiókba), és kérj tőlünk információt, így biztosan nem illetéktelen személlyel fogsz beszélni. De ne feledd! A fenti adatokat a tényleges banki ügyintéződ soha nem fog Tőled kérni!
Légy óvatos a telefonos és internetes csalókkal!