A Facebook tényleg a mindennapjaink része lett. Szinte hihetetlen, hogy míg néhány éve nem is létezett, addig mára többet használjuk, mint bármi mást.
De a Facebook nem elégedett ezzel, azt szeretné, ha méginkább az ő szolgáltatásait használnánk a jövőben, és ezért tesz is.
Magának akar minden forgalmat
A Facebook célja tulajdonképpen nem más, minthogy elérje, ki se akarj lépni a platform keretei közül, lehetőség szerint mindent az ő felületén (felületein) keresztül intézz.
A hagyományos közösségi média felületén túl ugye manapság az egyik legnépszerűbb chat szolgáltatás a Messenger, de a - főleg külföldön - népszerű WhatsApp csevegő alkalmazás is az övék. Ott van nekik az Instagram, de a Jófogáshoz hasonló apróhirdetős oldalaknak is konkurenciát jelent a sok bazár csoport, illetve a Facebook által közvetlenül kezelt Marketplace.
A YouTube-nak állít konkurenciát a Facebook Watch, de kínál a Facebook randi alkalmazást is, vagy épp pároknak szóló platformot is, sőt, a koronavírus okán népszerű videó konferenciákból sem maradhat ki, erre jött a Messenger Rooms.
Akkor se hagyd el a Facebookot, ha vásárolni szeretnél
Ha online szeretnél vásárolni, akkor ehhez el kell menj egy webáruház felületére, és ott tudod megtenni. Ez eddig ismert. De ugye ilyenkor a Facebook kimarad a "buliból".
Ezért elindították a Facebook Shops szolgáltatást, amin keresztül cégek adhatják el termékeiket a Facebook felhasználóinak. A cégek egyszerűen létrehozhatnak egy webáruházat a Facebook felületén belül, és máris árulhatják termékeiket. Az ügyfélszolgálati kommunikációs felületet is a Facebook adja a Messenger, az WhatsApp vagy az Instagram Direct felület által.
A Facebook Shop használata a terméket értékesítő cégek és a vásárlók számára is ingyenes, pénzt most is a hirdetésekből keres majd a Facebook. Az extra felületekért, a célzott megjelenésekért és a jobb pozíciókért lehet majd fizetni a hirdető cégeknek.
Te vásárolnál a Facebook-on keresztül?