Teljesen természetes és normális, hogy az ember mindig szeretné az olcsóbb megoldást megtalálni, spórolni. Ez leginkább nem a napi kiadásoknál jön elő, ott a bevált rutint követjük. De ha váratlan dolog jön, főleg, ha az nagyobb kiadással jár, akkor a legtöbben próbálunk találni valami olcsóbb megoldást.
Pedig sokszor a spórolás többlet kiadással jár. Bemutatunk egy esetet, hogy mit érdemes elkerülni, és olyat is mondunk, amikor tényleg spórolhatsz.
Érdemes elolvasni ezt a levelet?
A szakszerviz drága, az ismerős (vagy garázs-szerviz) pedig olcsóbb(nak tűnik).
Sok esetben fordult már elő, hogy úgy keresett fel minket egy-egy ügyfelünk, hogy korábban más már próbálta megjavítani a hibás számítógépet, iPhone-t, stb. Természetesen sikertelenül, hiszen egyébként nem fordult volna hozzánk az ügyfél. És a korrektség kedvéért: bizonyára sok olyan eset is van, amikor nem volt szükség ránk, hanem ismerős, garázs-szerviz, stb. oldotta meg a problémát. Olcsóbban, mint mi. Amikor viszont nem sikerült megoldani a problémát az olcsó szerviznek vagy olcsó ismerősnek, akkor az ügyfeleinknek a végére a javítás kivétel nélkül mindig többe került, mintha egyből szakszervizhez fordultak volna.
Jelen esetben egy iPhone kijelző cserével keresett meg ügyfelünk. Jól láthatóan a napokban cseréték a kijelzőt valahol máshol, de az nem működik. A "valahol máshol" ugyan olcsóbb volt, mint a mi szervizünk, de rögtön kiderült, hogy ott nincs garancia a javításra (amit inkább nem is véleményeznénk). Ezért megkeresték a szervizünket, és megállapítottuk, hogy a napokban kicserélt kijelző hibás. Az ügyfelünk kérte a javítást, így most mi cseréltük ki a kijelzőt, a javításra pedig 6 hónap garanciát vállalunk.
Összességében az ügyfelünk kétszer fizetett ugyanazért a hibáért, és több, mint 1 hét huzavona után lett újra működőképes a telefonja, egy eredetileg 1-2 órás javítás helyett. És persze stressz, veszekedés az olcsó szervizzel, stb.
Szeretnénk tisztázni: egyáltalán nem célunk bárkit is lejáratni, vagy bármilyen kisebb szervizt rossz fényben feltüntetni. Ismerősök között is tuti találni kitűnő szakembert, ahogyan egy garázs-szerviz is lehet vérprofi szakmailag. A különbséget a megbízhatóság és a kétes hírnév körül kell keresni. Ha az nincs rendben, akkor menekülj!
Miért biztos, hogy a drágább szakszerviz jobb?
Attól, hogy egy szerviz drágább, mint egy másik, egyáltalán nem biztos, hogy jobb is. Ne az ár alapján dönts. A Facebook és a Google kiváló eszköz arra, hogy lásd az ügyfelek értékelését, véleményét egy-egy cégről, szervizről, ahogy a céges weboldalakon is tájékozódhatsz. A céges weboldalakon írt vélemények persze lehetnek kitalált, kamu vélemények is (bár ha többszáz van belőlük, dátummal és névvel, akkor erre kicsi az esély), viszont a Facebook-on és a Google-ön tuti, hogy hús-vér emberek írják a véleményeket.
Szóval ha egy szervizről megállapítod, hogy drága, és találsz egy másikat, aki olcsó, akkor kezdj el ügyfélvéleményeket olvasgatni. Ha az olcsó szervizről kitűnő értékelések vannak, akkor bátran válaszd azt, nagy eséllyel nem fogsz csalódni. De ha csupa rossz értékelést találsz róluk, akkor ne reméld, hogy majd pont nálad lesz minden rendben. Persze előfordulhat, de ez már csak a szerencsén múlik.
És mi van akkor, ha nem találsz véleményt egy cégről? Vagy csak nagyon keveset? Ez megnehezíti a dolgot, hiszen így se pro, se kontra. Bár tegyük hozzá: ha nagyon kevés ügyfél mond véleményt a Facebookon vagy a Google-ön, akkor valószínű, hogy nagyon kevés ügyfele van a cégnek. Ez pedig ha nem is azt jelenti, hogy rosszul csinálják amit csinálnak, minimum elgondolkodtató, hogy akkor miért nincs több ügyfelük?
A saját weboldalról meg végképp nem beszélve. Ha valakinek sok pozitív ügyfélértékelése van, az tuti, hogy felteszi a weboldalára. Elvégre miért is ne lenne büszke rá? És miért is ne szeretne ilyen jó hírnévvel új ügyfeleket szerezni? Ha nincs a weboldalon ügyfélvélemény, az két dolgot jelenthet (na jó, hármat). Vagy nem jó véleménnyel vannak a cégről az ügyfelek, vagy pedig annyira nem érdekli céget az ügyfél, hogy nem kérdezik meg az ügyfeleik véleményét. A harmadik lehetőség, hogy egyszerűen annyira bénák, hogy nem jöttek rá arra, hogy az ügyfélértékelés a legjobb marketing eszköz, és ugyan tele vannak jó ügyfélvéleménnyel, de azt nem teszik közzé. Erre nem sok az esély :-)
Honnan tudhatod, hogy megbízhatsz-e a szervizben?
Ugye a minél több pozitív ügyfélértékelés már önmagában sokat elmond egy cégről, és nagyon építi a bizalmat. Természetesen ha többszáz ügyfél elégedett, bizonyára Te sem fogsz csalódni.
Az ügyfélértékeléseken túl, vagy ha nincs elég értékelés, akkor javasoljuk, hogy mielőtt javításra adod a készülékedet valahová, járd körbe a kérdést. Egyrészt megkérdezhetsz néhány témában jártas ismerőst, hogy van-e tapasztalata az adott szervizről, és ha igen, ajánlja vagy sem. Másrészt a szervizben kérdezd meg, hogy milyen minőségű alkatrészeket használnak. Milyen gyakran fordul elő hiba? Vállalnak-e garanciát a javításra, és ha igen, akkor az miként történik? Ha ezeket a konkrétumokat tisztázzátok, és a pult másik oldalán álló személy nem csak hebeg-habog, mint aki azt se tudja, mit mondjon rá, akkor bátran bízz meg bennük, valószínűleg nem lesz gond.
Mi például csak megbízható forrásból származó alkatrészeket építünk be. Közel 10 éve javítunk számítógépeket, és már 6 éve iPhone-okat (nagyjából ekkor kezdett Magyarországon elterjedni az almás telefon). Már több, mint 9 ezer ügyfelet szolgáltunk ki, több, mint 6 ezer számítógépet és több, mint 2 ezer iPhone-t javítottunk meg. Ez idő alatt 98% feletti az ügyfélelégedettségünk, a Facebookon közel 150, a Google-ön 25, a weboldalunkon pedig bőven 600 feletti véleményt olvashatsz rólunk. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy nálunk nem fordulhat elő hiba, de ha mégis, akkor azt garancia keretében kijavítjuk Neked.
Ne az ár legyen a döntő egy javításnál, hanem a megbízhatóság, garancia legyen a fő szempont. Ha mégis spórolnál, akkor pedig járd körbe a kérdést alaposan, hogy biztosan megbízható-e az olcsóbb megoldás.