A számítástechnikai blog

Ez a blog azért jött létre, hogy szaktanácsokkal szolgáljunk azoknak az embereknek, akik használják a számítógépet, de nem biztos, hogy minden trükköt ismernek, és szeretnék, ha a számítógép használata zökkenőmentesebbé válna.
A blog szerkesztője a MasterMind Számítástechnika

Tetszett? Lájkolj minket!

Tetszett? Még több tanács:

Teljesen természetes és normális, hogy az ember mindig szeretné az olcsóbb megoldást megtalálni, spórolni. Ez leginkább nem a napi kiadásoknál jön elő, ott a bevált rutint követjük. De ha váratlan dolog jön, főleg, ha az nagyobb kiadással jár, akkor a legtöbben próbálunk találni valami olcsóbb megoldást.

Pedig sokszor a spórolás többlet kiadással jár. Bemutatunk egy esetet, hogy mit érdemes elkerülni, és olyat is mondunk, amikor tényleg spórolhatsz.

Érdemes elolvasni ezt a levelet?

A szakszerviz drága, az ismerős (vagy garázs-szerviz) pedig olcsóbb(nak tűnik).

Sok esetben fordult már elő, hogy úgy keresett fel minket egy-egy ügyfelünk, hogy korábban más már próbálta megjavítani a hibás számítógépet, iPhone-t, stb. Természetesen sikertelenül, hiszen egyébként nem fordult volna hozzánk az ügyfél. És a korrektség kedvéért: bizonyára sok olyan eset is van, amikor nem volt szükség ránk, hanem ismerős, garázs-szerviz, stb. oldotta meg a problémát. Olcsóbban, mint mi. Amikor viszont nem sikerült megoldani a problémát az olcsó szerviznek vagy olcsó ismerősnek, akkor az ügyfeleinknek a végére a javítás kivétel nélkül mindig többe került, mintha egyből szakszervizhez fordultak volna.

Jelen esetben egy iPhone kijelző cserével keresett meg ügyfelünk. Jól láthatóan a napokban cseréték a kijelzőt valahol máshol, de az nem működik. A "valahol máshol" ugyan olcsóbb volt, mint a mi szervizünk, de rögtön kiderült, hogy ott nincs garancia a javításra (amit inkább nem is véleményeznénk). Ezért megkeresték a szervizünket, és megállapítottuk, hogy a napokban kicserélt kijelző hibás. Az ügyfelünk kérte a javítást, így most mi cseréltük ki a kijelzőt, a javításra pedig 6 hónap garanciát vállalunk.

Összességében az ügyfelünk kétszer fizetett ugyanazért a hibáért, és több, mint 1 hét huzavona után lett újra működőképes a telefonja, egy eredetileg 1-2 órás javítás helyett. És persze stressz, veszekedés az olcsó szervizzel, stb.

Szeretnénk tisztázni: egyáltalán nem célunk bárkit is lejáratni, vagy bármilyen kisebb szervizt rossz fényben feltüntetni. Ismerősök között is tuti találni kitűnő szakembert, ahogyan egy garázs-szerviz is lehet vérprofi szakmailag. A különbséget a megbízhatóság és a kétes hírnév körül kell keresni. Ha az nincs rendben, akkor menekülj!

Miért biztos, hogy a drágább szakszerviz jobb?

Attól, hogy egy szerviz drágább, mint egy másik, egyáltalán nem biztos, hogy jobb is. Ne az ár alapján dönts. A Facebook és a Google kiváló eszköz arra, hogy lásd az ügyfelek értékelését, véleményét egy-egy cégről, szervizről, ahogy a céges weboldalakon is tájékozódhatsz. A céges weboldalakon írt vélemények persze lehetnek kitalált, kamu vélemények is (bár ha többszáz van belőlük, dátummal és névvel, akkor erre kicsi az esély), viszont a Facebook-on és a Google-ön tuti, hogy hús-vér emberek írják a véleményeket.

Szóval ha egy szervizről megállapítod, hogy drága, és találsz egy másikat, aki olcsó, akkor kezdj el ügyfélvéleményeket olvasgatni. Ha az olcsó szervizről kitűnő értékelések vannak, akkor bátran válaszd azt, nagy eséllyel nem fogsz csalódni. De ha csupa rossz értékelést találsz róluk, akkor ne reméld, hogy majd pont nálad lesz minden rendben. Persze előfordulhat, de ez már csak a szerencsén múlik.

És mi van akkor, ha nem találsz véleményt egy cégről? Vagy csak nagyon keveset? Ez megnehezíti a dolgot, hiszen így se pro, se kontra. Bár tegyük hozzá: ha nagyon kevés ügyfél mond véleményt a Facebookon vagy a Google-ön, akkor valószínű, hogy nagyon kevés ügyfele van a cégnek. Ez pedig ha nem is azt jelenti, hogy rosszul csinálják amit csinálnak, minimum elgondolkodtató, hogy akkor miért nincs több ügyfelük?

A saját weboldalról meg végképp nem beszélve. Ha valakinek sok pozitív ügyfélértékelése van, az tuti, hogy felteszi a weboldalára. Elvégre miért is ne lenne büszke rá? És miért is ne szeretne ilyen jó hírnévvel új ügyfeleket szerezni? Ha nincs a weboldalon ügyfélvélemény, az két dolgot jelenthet (na jó, hármat). Vagy nem jó véleménnyel vannak a cégről az ügyfelek, vagy pedig annyira nem érdekli céget az ügyfél, hogy nem kérdezik meg az ügyfeleik véleményét. A harmadik lehetőség, hogy egyszerűen annyira bénák, hogy nem jöttek rá arra, hogy az ügyfélértékelés a legjobb marketing eszköz, és ugyan tele vannak jó ügyfélvéleménnyel, de azt nem teszik közzé. Erre nem sok az esély :-)

Honnan tudhatod, hogy megbízhatsz-e a szervizben?

Ugye a minél több pozitív ügyfélértékelés már önmagában sokat elmond egy cégről, és nagyon építi a bizalmat. Természetesen ha többszáz ügyfél elégedett, bizonyára Te sem fogsz csalódni.

Az ügyfélértékeléseken túl, vagy ha nincs elég értékelés, akkor javasoljuk, hogy mielőtt javításra adod a készülékedet valahová, járd körbe a kérdést. Egyrészt megkérdezhetsz néhány témában jártas ismerőst, hogy van-e tapasztalata az adott szervizről, és ha igen, ajánlja vagy sem. Másrészt a szervizben kérdezd meg, hogy milyen minőségű alkatrészeket használnak. Milyen gyakran fordul elő hiba? Vállalnak-e garanciát a javításra, és ha igen, akkor az miként történik? Ha ezeket a konkrétumokat tisztázzátok, és a pult másik oldalán álló személy nem csak hebeg-habog, mint aki azt se tudja, mit mondjon rá, akkor bátran bízz meg bennük, valószínűleg nem lesz gond.

Mi például csak megbízható forrásból származó alkatrészeket építünk be. Közel 10 éve javítunk számítógépeket, és már 6 éve iPhone-okat (nagyjából ekkor kezdett Magyarországon elterjedni az almás telefon). Már több, mint 9 ezer ügyfelet szolgáltunk ki, több, mint 6 ezer számítógépet és több, mint 2 ezer iPhone-t javítottunk meg. Ez idő alatt 98% feletti az ügyfélelégedettségünk, a Facebookon közel 150, a Google-ön 25, a weboldalunkon pedig bőven 600 feletti véleményt olvashatsz rólunk. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy nálunk nem fordulhat elő hiba, de ha mégis, akkor azt garancia keretében kijavítjuk Neked.

 

Ne az ár legyen a döntő egy javításnál, hanem a megbízhatóság, garancia legyen a fő szempont. Ha mégis spórolnál, akkor pedig járd körbe a kérdést alaposan, hogy biztosan megbízható-e az olcsóbb megoldás.

Címkék: tippek-trükkök

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szamitastechnikarol.blog.hu/api/trackback/id/tr2814189451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clodovicus S. Carolus 2018.08.19. 15:01:23

Sajnos a garanciában javító hivatalos szakszerviz sem mindig főnyeremény. Az előző laptopomat negyedszerre sikerült megjavítaniuk, igaz, aztán hosszú évekig nem volt vele zűr.

Általánosságban elmondhatom, hogy lassan kihalnak a valóban hozzáértő szerelők, mert már minden -a számítástechnikát komolyan vevő- gyerek inkább programozó akar lenni külföldön, havi egymillás kezdőfizetéssel. A garázsszervizek pedig... na azokról szó se essék. Sajnos a ténylegesen megbízható cégekről nincs hiteles lista, hiszen fórumokat és weboldalakat is lehet kreálni, melyek megamaxima szinten mutatják be az adott vállalkozást. Marad a próba, meg a fohász, hogy a sok balfék ne tegyen nagyobb kárt a gépben.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.08.19. 15:07:02

Azért ne essünk túlzásokba. Titeket csak a blogról ismerlek, így inkább nincs véleményem. Mobilos szervizhez volt szerencsém, horror áron szar munka, az elvégzett munkával kapcsolatos garancia miatt meg veszekedni kell.
De ha nem ragaszkodsz elektronikai példához: eldugult a wc a rossz minőségű macskaalom miatt. Húsz év alatt nem volt szükség wc pumpára, irány a bolt. A pumpa használhatatlan, de amikor épp pumpál, az sem segít. Duguláselhárító kisiparos: bunkó, az árat kapásból mondja 40 ezer... anyád... irány a kínai, másik, a korábbinál normálisabbnak tűnő pumpa, 500Ft, két nyomás és megszűnt a dugulás. És sorolhatnám... nem véletlen, hogy mostanság már inkább házilag próbál mindenki javítani...

MasterMind Számítástechnika · www.mastermind.hu 2018.08.21. 08:12:14

@Le a spammerekkel: természetesen nem jelenti azt, hogy aki "horror áron" dolgozik, az jól végzi a munkáját. Épp ezért írtuk, hogy attól, hogy egy szerviz drágább, az nem jelenti azt, hogy jobb is. Ezért jó a FB és a Google, mert az ott lévő értékelésekben meg lehet bízni. Azt nem a szolgáltató cég kreálta, mert ugyan megkérhet 1-2 ismerőst, hogy írjon róla valami jót, de néhányszáz értékelésnél már biztosan kialakul valamilyen pozitív vagy negatív kép.

A házilagos próbálkozások pedig sok esetben indokoltak, de egy bonyolult és drága dolog (pl. egy okostelefon) szétszerelése és szakszerű javítása kissé bonyolultabb művelet egy budipumpálásnál, és jóval nagyobb kockázat egy ilyen eszköz házilagos szerelgetése. Pl. nem egy ilyen eszköz szereléséhez kapásból olyan csavarhúzóra van szükség, ami viszonylag ritka, és még a legtöbb szervizben sincs.

Ilyen otthoni/nem hozzáértő általi próbálkozásba elég sok ügyfelünknek halt már bele PC alaplapja, iPhone-ja, laptopja, stb.

MasterMind Számítástechnika · www.mastermind.hu 2018.08.21. 08:53:05

@ClownPepito: a garanciális javítóműhelyek nem feltétlenül a legnagyobb szakértelemmel rendelkeznek. Őket a gyártó jelöli ki, és nem az ügyfelek. Szerintem az a jó szerviz, amit ügyfelek tömege "jelöl ki" a pozitív véleményével, értékelésével.

Egyébként számítástechnikában nem túl ritka, hogy a hibát elsőre nem feltétlenül lehet beazonosítani. Gyakori hibajelenség, hogy "néha fagy". Remek, mi pedig 2-3 napon át nyúzzuk a gépet mindenféle tesztprogrammal, és egyszer sem fagy meg. A végén kiderült, hogy az ügyfél billentyűzete (PS2) volt zárlatos, és az okozott fagyást (megtörtént eset). Ezeket rendkívül nehéz kiszűrni, és bizony van, hogy elsőre nem sikerül.

Hiteles lista nincs, és persze a saját készített weboldalakon is lehet számtalan kamu vélemény (de ismétlem, ha ez már több száz, netán több ezer, akkor jó eséllyel már nem kamu), de a Facebook és a Google értékelésekben meg lehet bízni. Ott maximum annyi a manipuláció, hogy megkér néhány ismerőst, írjon pozitív véleményt. Ez viszont csak néhány lehet, maximum 20-30, de nem többszáz.
Érdemes megnézni az értékelések időpontjait is. Ha ezek évek alatt összegyűlt vélemények, akkor az sokkal meggyőzőbb, mintha hirtelen néhány nap alatt mindenki úgy gondolta, ad egy 5 csillagos értékelést.
süti beállítások módosítása