A számítástechnikai blog

Ez a blog azért jött létre, hogy szaktanácsokkal szolgáljunk azoknak az embereknek, akik használják a számítógépet, de nem biztos, hogy minden trükköt ismernek, és szeretnék, ha a számítógép használata zökkenőmentesebbé válna.
A blog szerkesztője a MasterMind Számítástechnika

Tetszett? Lájkolj minket!

Tetszett? Még több tanács:

Attól félsz, hogy átvernek? Pláne amikor olyan területen szorulsz segítségre, ahol kevésbé vagy jártas? Sok esetben a számítástechnika pont ilyen terület, és sajnos gyakran előfordul, hogy ezzel vissza is él egyik-másik cég.

Sokat gondolkodtunk azon, írjuk-e meg ezt a levelet, hiszen tűnhet úgy, hogy rossz fényben akarjuk feltüntetni a konkurenciát. De mivel nem ritka, hogy úgy kerül hozzánk számítógép, hogy a tulajdonosa panaszkodik átverésekre utaló dolgokra, ezért úgy véljük, ezt nem lehet a szőnyeg alá seperni, ráadásul kissé cinkostársak is volnánk, ha nem hívnánk fel a figyelmedet a problémára.

Tehát, az átverés. Íme a leggyakoribb átverési módok:

  1. Új számítógép vásárlásakor a számítógép ház valóban új, azonban a bele került alkatrészek már nem. Ennek kiszűrése érdekében érdemes elkérni a számítógép alkatrészeinek dobozát, hiszen a használt alkatrészeknél nagy valószínűség szerint ez nincs meg. Tovább növeli a biztonságot, ha tételes számlát kapsz, amin az alkatrészek egyenként vannak feltüntetve, sorozatszámokkal. Persze ennek alapfeltétele, hogy kapj (kérj) számlát! Soha ne vásárolj számla/blokk nélkül, hisz onnantól nem tudod bizonyítani, hogy miért adtál pénzt, és ez garanciális probléma esetén is visszaüthet.
  2. Hallottunk már olyan módszerről is, hogy egy javításra leadott számítógépet miután visszaadtak, nem ugyanazok az alkatrészek voltak a gépben, mint azelőtt - természetesen nem a javítás indokolta a cserét. Ezért is jó, ha megvan az eredeti vásárlási számla, hisz ebben az esetben pontosan tudod, minek kell a gépben lenni, és egyértelműen látszik, ha mégsem az van benne.
  3. Szoktak olyat is csinálni, hogy olyan alkatrészt is kicserélnek, ami nem is volt rossz, vagy pénzt kérnek azért, ami garanciális. Hogyan derülhet erre fény? Úgy, hogy a kicserélt (rossz, vagy rossznak mondott) alkatrészt nem csatolják, nem adják vissza. Ha nem akarják visszaadni a kicserélt alkatrészt, akkor kezdhetsz gyanakodni! Egyébként a fogyasztóvédelmi törvény is előírja, hogy a kicserélt alkatrészt vissza kell adni.
  4. Végül, de nem utolsó sorban olyan eset is előfordul, hogy egy pár perces javítás után több napig bent tartják a gépet, és csak néhány nap után értesítik az ügyfelet, hogy elkészült. Mit érnek vele? Egyszerű: mikor vagy megértőbb egy nagyobb javítási számlával, ha fél óra után hívnak fel, hogy készen van, vagy ha 3 napig "dolgoztak" a gépen? Persze ezt a legnehezebb kiszűrni, mert valóban van olyan, hogy a javítás lényegesen hosszabb idő, mint pár perc vagy óra, ráadásul egy jó szervizben sok esetben össze is torlódnak a munkák, és nem is tudnak hozzákezdeni a javításhoz azonnal.
    Szervizünkben előfordult, hogy 3 napos várakozás volt a gépeknél, mivel 30-40 gép várt javításra. Épp ezért bevezettük sürgősségi szolgáltatásunkat, amely esetben 24 órán belül vállaljuk a javítást.

A legjobb természetesen az, hogy ha olyan szervizet választasz, ami megbízható, amiben nem csalódott korábban és jó a közvélemény róla. És ha már közvélemény: olvasd el ügyfeleink rólunk mondott véleményét, és oszd meg ismerőseiddel is! Vásárlói vélemények a MasterMindról.

 

Ne hagyd, hogy átverjenek!

Címkék: bizalom vásárlói vélemény számítógép átverés vásárlói elégedettség

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szamitastechnikarol.blog.hu/api/trackback/id/tr476184200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása