Attól félsz, hogy átvernek? Pláne amikor olyan területen szorulsz segítségre, ahol kevésbé vagy jártas? Sok esetben a számítástechnika pont ilyen terület, és sajnos gyakran előfordul, hogy ezzel vissza is él egyik-másik cég.
Sokat gondolkodtunk azon, írjuk-e meg ezt a levelet, hiszen tűnhet úgy, hogy rossz fényben akarjuk feltüntetni a konkurenciát. De mivel nem ritka, hogy úgy kerül hozzánk számítógép, hogy a tulajdonosa panaszkodik átverésekre utaló dolgokra, ezért úgy véljük, ezt nem lehet a szőnyeg alá seperni, ráadásul kissé cinkostársak is volnánk, ha nem hívnánk fel a figyelmedet a problémára.
Tehát, az átverés. Íme a leggyakoribb átverési módok:
- Új számítógép vásárlásakor a számítógép ház valóban új, azonban a bele került alkatrészek már nem. Ennek kiszűrése érdekében érdemes elkérni a számítógép alkatrészeinek dobozát, hiszen a használt alkatrészeknél nagy valószínűség szerint ez nincs meg. Tovább növeli a biztonságot, ha tételes számlát kapsz, amin az alkatrészek egyenként vannak feltüntetve, sorozatszámokkal. Persze ennek alapfeltétele, hogy kapj (kérj) számlát! Soha ne vásárolj számla/blokk nélkül, hisz onnantól nem tudod bizonyítani, hogy miért adtál pénzt, és ez garanciális probléma esetén is visszaüthet.
- Hallottunk már olyan módszerről is, hogy egy javításra leadott számítógépet miután visszaadtak, nem ugyanazok az alkatrészek voltak a gépben, mint azelőtt - természetesen nem a javítás indokolta a cserét. Ezért is jó, ha megvan az eredeti vásárlási számla, hisz ebben az esetben pontosan tudod, minek kell a gépben lenni, és egyértelműen látszik, ha mégsem az van benne.
- Szoktak olyat is csinálni, hogy olyan alkatrészt is kicserélnek, ami nem is volt rossz, vagy pénzt kérnek azért, ami garanciális. Hogyan derülhet erre fény? Úgy, hogy a kicserélt (rossz, vagy rossznak mondott) alkatrészt nem csatolják, nem adják vissza. Ha nem akarják visszaadni a kicserélt alkatrészt, akkor kezdhetsz gyanakodni! Egyébként a fogyasztóvédelmi törvény is előírja, hogy a kicserélt alkatrészt vissza kell adni.
- Végül, de nem utolsó sorban olyan eset is előfordul, hogy egy pár perces javítás után több napig bent tartják a gépet, és csak néhány nap után értesítik az ügyfelet, hogy elkészült. Mit érnek vele? Egyszerű: mikor vagy megértőbb egy nagyobb javítási számlával, ha fél óra után hívnak fel, hogy készen van, vagy ha 3 napig "dolgoztak" a gépen? Persze ezt a legnehezebb kiszűrni, mert valóban van olyan, hogy a javítás lényegesen hosszabb idő, mint pár perc vagy óra, ráadásul egy jó szervizben sok esetben össze is torlódnak a munkák, és nem is tudnak hozzákezdeni a javításhoz azonnal.
Szervizünkben előfordult, hogy 3 napos várakozás volt a gépeknél, mivel 30-40 gép várt javításra. Épp ezért bevezettük sürgősségi szolgáltatásunkat, amely esetben 24 órán belül vállaljuk a javítást.
A legjobb természetesen az, hogy ha olyan szervizet választasz, ami megbízható, amiben nem csalódott korábban és jó a közvélemény róla. És ha már közvélemény: olvasd el ügyfeleink rólunk mondott véleményét, és oszd meg ismerőseiddel is! Vásárlói vélemények a MasterMindról.
Ne hagyd, hogy átverjenek!