A számítástechnikai blog

Ez a blog azért jött létre, hogy szaktanácsokkal szolgáljunk azoknak az embereknek, akik használják a számítógépet, de nem biztos, hogy minden trükköt ismernek, és szeretnék, ha a számítógép használata zökkenőmentesebbé válna.
A blog szerkesztője a MasterMind Számítástechnika

Tetszett? Lájkolj minket!

Tetszett? Még több tanács:

Néhány hete írtunk a metaverzumról, a "szép új" világról. Érdekes jövőkép, de egy biztos: minél inkább online oldunk meg dolgokat, amiket korábban a fizikai valóságban tettünk, annál személytelenebbé válik az egész. És ez a vásárlásra is igaz.

A sava-borsa hiányzik

Képzeld el, hogy beszélgetsz egy barátoddal egy pohár bor, kávé vagy egy tea mellett. Jó a hangulat, jókat nevettek, klasszul érzed magad. Most képzeld el ugyanezt, telefonon. Ott is lehet jó a hangulat, de azért nem ugyanolyan. És most ugyanezt képzeld el, hogy online, chaten keresztül teszitek. Hiába ugyanaz a beszélgetőpartner, ugyanaz a beszélgetés témája, valahogy az egész sokkal személytelenebb lesz. És bármiről is legyen szó, minél inkább térünk át a hagyományos, személyes kapcsolatokon alapuló kommunikációról a modern, digitális alternatívákra, bizony kissé személytelenné válik, valami mindig hiányozni fog. A sava-borsa!

Ugyanez igaz a vásárlásra is. Egészen más egy szaküzletben beszélgetni egy eladóval, kikérni a tanácsait, és szakmai érvek alapján dönteni egy termék mellett (legyen szó akár egy növényről, akár egy kerti gépről, egy autóról, vagy egy számítógépről), semmint képernyőn nézegetni egy webshop kínálatát, és laikusként választani a kínálatból.

Miben több egy szaküzlet egy webshopnál?

Ahogy a neve is mondja, egy szaküzlet kimondottan az adott szakmával foglalkozik. Abban profi! Ahhoz ért! Ideális esetben ott tudnak választ adni a kérdéseidre, ott tudnak segíteni olyan terméket választani, ami Neked igazán megfelelő, és ár-érték arányban is jó választás.

Gondolj bele: szükséged van egy fűnyíróra, nézegeted az internetet, és találsz egy akciós modellt, ami nagyon jó áron van, ami tényleg verhetetlen ajánlat. Érdemes megvenni! Vagy mégsem? Hiszen a webshop nem kérdezi meg, hogy mekkora a kerted, milyen gyakran nyírsz füvet, vannak-e szűkebb, keskenyebb helyek az udvaron, ahol el kell férnie a fűnyírónak, vagy nem ad tanácsot, hogy elektromos, akkus, vagy benzines lenne az ideális választás számodra. Csak a jó ajánlat alapján döntesz. Pedig lehet, hogy Neked elegendő lenne egy jóval kevesebbet tudó modell, amire ugyan lehet, hogy épp nincs olyan csúcsszuper akció, mégis olcsóbb mondjuk 30 ezer forinttal, a sokkal többet tudó akciós társánál. Ez esetben valójában nem spóroltál, hanem többet költöttél.

A számítástechnika összetettebb a fűnyíró vásárlásnál

Egy számítógép vásárlásra ráadásul még összetettebb kérdés. Szerteágazó felhasználási területek, bonyolult szakkifejezések, egyéni igények, és még sorolhatnánk.

Nagyon nem mindegy, hogy egy adott felhasználói igényre milyen számítógépet vásárol valaki. Egyáltalán: laptopot vagy asztali számítógépet? Mekkorát? Milyen processzorral? Mekkora és milyen háttértárral? Fontos-e az akku üzemidő? Napi 1-2 óra használatra kell, vagy napi 8-10 órán át akarod használni? Ugyanez a felhasználási szokás várható 1-2 év múlva is, vagy előre látható, hogy változni fog a felhasználási szokás, például egy iskolaváltás miatt?

Egy szaküzletben profi segítséget kaphatsz, ahol a Te igényeidnek megfelelő, személyre szabott számítógépet állítanak össze részedre.

Egy szaküzletben a megvásárolt számítógépedet kulcsrakészen kapod, feltelepítve minden olyan szoftverrel, amire szükséged van.

Egy szaküzletben vásárolt számítógépnél az adatok költöztetésével se kell bajlódnod, a régi gépedről minden adatodat átmásolják az újra, így mindent a megszokott helyén találsz.

Egy szaküzlet akár házhoz is szállítja a megvásárolt számítógépedet, és a helyszínen üzembe helyezik azt. Összeszerelik, feltelepítik a régi nyomtatódat, beállítják az internet kapcsolatot.

Egy szaküzletnél történő vásárlás esetén ha garanciális problémád van, nem kell futárral bajlódnod, hogy visszaküldd a hibás terméket az eladónak, hanem helyben elintézheted a dolgot.

Egy szaküzlet kézzel fogható, bármikor bemehetsz oda, ha segítségre van szükséged.

Egy szaküzlet nem személytelen!

 

 

Webshop helyett válassz szaküzletet, kérj szakmai segítséget az eladóktól!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szamitastechnikarol.blog.hu/api/trackback/id/tr8717778746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása