Gyakran előfordul, hogy a címben lévő mondattal kell felhívjuk ügyfeleinket, mégpedig azért, mert visszahoznak nálunk vásárolt notebookot vagy asztali számítógépet a vásárlás után több hónappal, netán évvel, olyan hibával, mint pl. vírusos meghibásodás, nem indul a Windows, stb. Ezzel semmi gond nincs, hisz orvosolható gondok ezek, azonban sokan tévesen ítélik meg, mi tartozik garanciális hibák közé és mi nem.
Egyszer egy notebookot vásárló ügyfelünk lepődött meg, hogy miért nem garanciális javítás az, ha vírusos a számítógép, hisz a garancia még él a gépen. Ez igaz, a probléma azonban az, hogy a garanciát a gyártó adja, és csak a számítógépre (hardverre). A szoftverre nem vállal garanciát sem a számítógép gyártója, sem a szoftver gyártója, sem pedig a szoftver telepítését elvégző szerviz.
Ez igazságtalan! - gondolhatod, de én nem hinném, hiszen a vírus okozta meghibásodás vagy egyéb szoftveres probléma jelentős részben felhasználói hiba (nem megfelelő weboldalak látogatása, nincs vagy nem elég jó a vírusirtó, stb.). Nyilvánvalóan azért sem vállalhat senki garanciát, ha valaki nem vigyáz elég körültekintően a számítógépére, és pl. leejti, ezért betörik a kijelző. A szoftveres hiba pont ugyanilyen, a nem megfelelő használatból eredeztethető.
A szoftveres meghibásodás ezért nem garanciális ügy, hiszen ez a nem szakszerű használatból, véletlen törlésből és hasonló okok miatt következik be.
Vigyázz a szoftveredre, mert annak javítása nem esik a garancia alá.