A számítástechnikai blog

Ez a blog azért jött létre, hogy szaktanácsokkal szolgáljunk azoknak az embereknek, akik használják a számítógépet, de nem biztos, hogy minden trükköt ismernek, és szeretnék, ha a számítógép használata zökkenőmentesebbé válna.
A blog szerkesztője a MasterMind Számítástechnika

Tetszett? Lájkolj minket!

Tetszett? Még több tanács:

Az ingyenesség mellett a YouTube persze egy pénztermelő gép, ez mindenki számára ismert. Azt is tudjuk, hogy a reklámbevételekből él a YouTube, vagyis a Google, ahogyan egy ideje már előfizetéssel élvezhetjük a reklámmentes YouTube Prémiumot is.

Most viszont változtat a Google, ami nekünk nem feltétlenül lesz jó, de a YouTube-nak és a videósoknak igen.

Kezdjük azzal: miből él egy youtuber?

A YouTube működési elve az, hogy a felhasználó kapja ingyen az érdekes tartalmat, hiszen ha ingyen van, és még érdekes is, akkor sokan fognak videókat nézni. Ez pedig tökéletesen így is történt.

Ám ahhoz, hogy izgalmas tartalmak legyenek a YouTube-on, ahhoz minőségi videókat kell készíteni. Persze van sok gagyi, néhány másodperces videó, de az igazán nagy nézettséget a valóban minőségi tartalomkészítők videói hozzák. Márpedig ha valaki rendszeresen akar jó minőségű videókat készíteni, az sok idő, sok befektetés a profi vagy fél profi videós eszközökbe, és rengeteg utómunka van a videó vágásával is. Mindamellett, hogy a legtöbb videósnak ez egyfajta hobbi, szerelem, természetes, hogy nem akarják ingyen csinálni. Sokan abból élnek, hogy videókat készítenek a YouTube-ra.

De azért, hogy ez működhessen, a YouTube fizet a videósoknak. Gyakorlatilag megosztja a bevételét. Magyarán: a videós készíti a tartalmat, a YouTube adja a felületet, bizonyos cégek szeretnének reklámozni a YouTube-on, hiszen ha nagy a nézettség, akkor az a reklámozó cégeknek jó. A YouTube beszedi a pénzt a reklámozó cégektől, és egy részét odaadja a videósoknak.

A pénz elosztása úgy történik, hogy egy adott videó feltöltésekor beállíthatja a videó készítője (pontosabban a videó közzétevője), hogy tartalmazhat-e a videója reklámot vagy sem. Ha nem, akkor ugyan a videója élvezhetőbb lesz a nézőknek, ám elesik a YouTubetól származó bevételeitől.  Ha úgy dönt, lehet reklám a videójában, akkor ugyan kevésbé élvezhető a videó amit készített, ám a YouTube megosztja vele azt a reklámbevételt, ami az ő videóival összefüggésben keletkezett. Értelemszerűen így a videósnak is az az érdeke, hogy a videóit minél többen lássák, minél több legyen a reklámmegjelenés, hisz annál nagyobb lesz a részesedése.

Milyen változás jön

Na most, hogy tisztáztuk, a YouTube milyen elv szerint ad pénzt a videósoknak, jön egy kis háttérinfó: néhány videóban nem csak a videó elején van reklám, hanem a videó közben is. Ez végképp idegesítő, de hát a biznisz az biznisz. Hogy melyik videóban van reklám? Azokban, amelyiknél a videó feltöltője ezt "engedélyezi", vagyis bekapcsolja ezt az opciót. Ám a YouTube szabályzata alapján ezt csak a 10 percnél hosszabb videóknál lehet megtenni. Nem véletlen, hogy számos youtuber 10-12 perces videókat készít.

Ám a YouTube változtat ezen a szabályon, és a jövőben módosítja ezt a limitet 8 percre, vagyis az eddigieknél rövidebb videók is tartalmazhatnak a jövőben lejátszás közben megjelenő reklámot.

Azonban a YouTube nem elégszik meg ennyivel, még egy aprónak tűnő változtatást hajt végre. Eddig ugyanis alaphelyzetben ez a kapcsoló ki volt kapcsolva, ami engedte a videó közbeni reklámokat, és a feltöltéskor kellett bekapcsolnia a tartalomgyártónak, hogy ő igényt tart a plusz reklámbevételre.

Mostantól viszont minden (8 percnél hosszabb) videó feltöltésekor az lesz az alaphelyzet, hogy be van kapcsolva az extra bevételt jelentő funkció, és ezt külön ki tudja kapcsolni a videós. De mint tudjuk, sokan nem változtatnak az alap beállításokon, szóval nem csak az anyagi érdekek, pusztán a figyelmetlenség is azt fogja eredményezni, hogy a nézők még több reklámot lesznek kénytelenek elviselni.

Vagy előbb-utóbb előfizetnek a YouTube Prémiumra. És bizonyára pontosan ez a változtatás célja.

 

Te hajlandó lennél fizetni a reklámmentes YouTube-ért?

Címkék: youtube youtuber

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szamitastechnikarol.blog.hu/api/trackback/id/tr2116035734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.