A számítástechnikai blog

Ez a blog azért jött létre, hogy szaktanácsokkal szolgáljunk azoknak az embereknek, akik használják a számítógépet, de nem biztos, hogy minden trükköt ismernek, és szeretnék, ha a számítógép használata zökkenőmentesebbé válna.
A blog szerkesztője a MasterMind Számítástechnika

Tetszett? Lájkolj minket!

Tetszett? Még több tanács:

Sokszor előfordul, hogy elkezdünk valami után olvasgatni az interneten, utána pedig úton-útfélen olyan hirdetések jönnek velünk szembe, ami az adott termékről vagy témáról szól. Olyan érzés, mintha megfigyelné a számítógép, hogy mi érdekel Téged, és eszerint látnál reklámokat.

Bármennyire is sci-fi szerű a dolog, pontosan így van.

Érdemes elolvasni ezt a levelet?

Mi ez és miért van?

Ezt a típusú hirdetést a Google remarketingnek (újramarketingelés) nevezi, vagyis amikor egy felhasználó érdeklődik valamiről, akkor neki újra és újra reklámozni fogja az adott dolgot vagy terméket, hiszen ő egy potenciális vásárló.

Konkrét példán keresztül: a TV-ben látsz egy reklámot például vadonatúj, szupervékony 4K felbontású televízió készülékről, vagy épp egy mosóporról. Nagyon szuper, de mi van, ha Neked eszed ágában sincs mosóport vagy TV-t vásárolni? Te láttál egy olyan reklámot, ami teljesen érdektelen volt számodra, tehát feleslegesen rabolta az idődet. A hirdető cég pedig kifizetett a reklám megjelenésért egy csomó pénzt, holott a nézőknek csak egy kis része számára volt hatásos a reklám.

Az interneten viszont lehet okosabban is hirdetni. Vannak hirdetési felületek, amiket akkor is a Google tölt meg hirdetéssel, ha Te ezt nem tudod (tehát nem Google oldalon jársz, hanem teljesen máshol). Itt is nyomathatják Neked a TV vagy mosópor reklámot, de pont ugyanannyira nem fog érdekelni Téged, mint a TV-ben sem. Viszont ha a Google tudja, hogy Te például épp kerékpárok után nézelődtél, akkor már nagyon okosan tud Neked ugyanazon a felületen kerékpárokról szóló hirdetéseket mutatni. Ez már sokkal inkább az aktuális érdeklődési körödbe tartozó hirdetés, tehát jóval nagyobb eséllyel fogsz rákattintani a hirdetésre, és sokkal nagyobb eséllyel lesz belőled vásárló.

Magyarán ha két felhasználó egyszerre, egy időpontban megnézi ugyanazt a weboldalt, akkor ugyan a weboldal tartalmi része tökéletesen megegyezik egymással (bár ez se feltétlenül van így), mégis az oldalon lévő reklámok különböznek egymástól. Az egyik felhasználó kerékpár reklámot lát, a másik pedig mosógépet.

Hogyan tudja a Google, mi érdekel Téged?

Egyszerűen. Megkérdezi a reklámozó partnereitől. Na jó, ezt tegyük tisztába. Tegyük fel, hogy elmész egy kerékpár kereskedő weboldalára. Ez a kerékpár kereskedő mondjuk szokott hirdetni a Google-ön keresztül a weben. Amikor Te az ő weboldalán jársz, akkor a weboldal letárol a számítógépedre egy kis követőkódot (cookie). Aztán ha olyan oldalon jársz, ahol a Google adja el a hirdetési felületet, akkor a hirdetés betöltése előtt megnézi, hogy van-e a gépeden valamilyen kis követőkód. Ha talál, akkor a követőkódból be tudja azonosítani, hogy melyik reklámozó partnerének melyik hirdetése az, ami arról szól, amit Te nézegettél az interneten. És akkor ezt a hirdetést fogja Neked megmutatni. Ha nem talál ilyen követőkódot a gépeden, akkor természetesen véletlenszerűen fog kiválasztani egy hirdetést a hirdetői közül.

Kinek jó ez?

Mivel általában a Google nem a hirdetések megjelenése után kap pénzt a hirdetőktől, hanem a hirdetésekre történő kattintásért, ezért nagyon fontos a Google-nek, hogy olyan hirdetést mutasson, ami nagyobb eséllyel érdekes számodra, hiszen ha nem érdekel, nem kattintasz rá, ha pedig igen, akkor nagyobb esély van arra, hogy kattintani is fogsz. Márpedig neki ebből van pénze.

Persze jó a reklámozó cégnek is, hiszen nem vaktában lövöldöznek a hirdetésükkel (ahogyan például a TV reklámok), hanem konkrét érdeklődőnek, potenciális vásárlónak tudnak reklámozni. Így pedig sokkal többet ér a hirdetés, jobban megéri neki így hirdetni.

És igazából Neked se rossz ez, hiszen maga a reklám így is, úgy is ott lenne (bár reklám  blokkoló alkalmazássalakár ezt is megszüntetheted), ha pedig már mindenképp reklámot kell nézned, legalább legyen olyan, ami érdekel is Téged. Végülis ha egy reklámban látsz meg egy jó akciót valamire, amit amúgy is megvennél, azzal Te is csak jól járhatsz.

Hogyan "menekülhetsz" ettől?

Ha Téged ez zavar, akkor három lehetőséged is van rá, hogy ezt elkerüld. Az első, hogy használd a böngésződet inkognitó vagy privát módban (olvasd el erről szóló cikkünket), így a weboldalak nem tudnak követőkódokat eltárolni a számítógépeden. A másik lehetőség, ha Te manuálisan törlőd a követőkódokat a böngésződből, bár ez eléggé macerás. Ha mégis szeretnéd, akkor a böngésző beállításainál tudod megtenni. A harmadik lehetőség pedig ha magukat a reklámokat blokkolod teljesen, így hiába tárol követőkódot a gépeden egy weboldal, annak tulajdonképpen semmilyen hatása nem lesz.

 

Te szoktál találkozni olyan reklámokkal, amik szinte olvassák a gondolataidat?

Címkék: cookie adwords remarketing követőkód

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szamitastechnikarol.blog.hu/api/trackback/id/tr7914110875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.