A számítástechnikai blog

Ez a blog azért jött létre, hogy szaktanácsokkal szolgáljunk azoknak az embereknek, akik használják a számítógépet, de nem biztos, hogy minden trükköt ismernek, és szeretnék, ha a számítógép használata zökkenőmentesebbé válna.
A blog szerkesztője a MasterMind Számítástechnika

Tetszett? Lájkolj minket!

Tetszett? Még több tanács:

33 éves vagyok. És a mai fiatalokról fogok írni, pontosabban az ő szokásaikról. És nem, nem magamról, mert ahhoz én már öreg vagyok. Durva? Az. Miről lesz szó? Alapvetően tartalom fogyasztási szokásokról, pontosabban összehasonlítjuk, hogy mit csinálnak másként, mint azt a hagyományos értelemben megszoktuk. Fontos, hogy nem rosszabbul csinálják vagy jobban! Csak másképpen!

Érdemes elolvasni ezt a levelet?

A technika az oka mindennek

Hogy jön egyáltalán a mi szakmánkhoz a fiatalok viselkedése? Mert alapvetően minden korban a fiatalok az adott kor technikai lehetőségeit sokkal inkább használják és értik, mint az adott korszak idősebb tagjai. És ahogyan a mi szokásainkat sem feltétlenül értették a szüleink, ugyanúgy biztos vagyok abban, hogy a Ti fiatalkori szokásaitokat sem feltétlenül értették a Te szüleid vagy nagyszüleid. És a mostani fiatalok szokásait sem értik meg a mostani szülők, ahogy mi sem fogjuk a mi gyermekeinkét. Ebben próbálunk segíteni egy kicsit.

Magyarországon extrém magas a TV nézésre fordított idő. Átlagosan a magyar emberek naponta 4 óra 25 percet ülnek a TV előtt. Ez elképesztően sok. Különösen érdekes ez akkor, ha megnézzük korosztályokra bontva az adatokat. Az 50+ -os korosztály több, mint 6 órát ül a TV előtt naponta. Több, mint a napja negyedét! Még durvább, hogy ebből (mármint a 4 óra 25 percből) átlagosan 29 perc reklám (a 6 órából pedig 40 perc). Szóval napi fél órán át önként néz reklámot az átlag magyar.

Mit csinál ezzel szemben egy mai fiatal? Gyakorlatilag nem néz TV-t. Nagyon, de nagyon keveset ül a TV előtt. A 10-29 évesek mindössze 62%-a néz TV-t. 38% jóformán egyáltalán be sem kapcsolja. Tehát van 4 óra 25 perc szabad ideje az átlagos idősebb korosztállyal szemben. És mihez kezd vele? A mai fiatalok is szeretnek kikapcsolódni és szórakozni, csak ők a telefonon vagy számítógépen nézik a szórakoztató műsorokat. Ez lehet közösségi média, vagy YouTube (Vimeo, Indavideo, stb.). A YouTube-on és egyéb videómegosztó portálokon jóformán minden megtalálható. A 96%-uk napi rendszeressége YouTube-ozik. Itt is vannak műsorok, akárcsak a TV-kben. De van egy borzalmas előnye a TV-vel szemben. Bárki csinálhatja a műsort, bárkiből lehet műsorvezető. És "bárkiből" lesz is műsorvezető.

Mi a munkád? És a mai fiataloknak?

Régen az emberek nagy része valamilyen fizikai munkát végzett. Az idővel előre haladva egyre több ember "csak" szellemi munkát végzett, tehát a szó klasszikus értelmében véve szemmel láthatóan nem is dolgozott, csak ült egy asztalnál. A nagypapám például nem értette kb. 15 évvel ezelőtt, hogy a számítógép előtt ülve én bizony dolgozok (weboldalakat készítettem), és nem pedig csak nyomkodom "azt a vackot". Szerinte azt csináltam :)

Szóval neki egészen más fogalma volt a munkáról, mint nekem. A mai fiatalok pedig akár olyan munkát is végezhetnek, amiről valószínűleg azt sem tudtad, hogy ilyen munka van. Na jó, csaltam, a szüleimnek meséltem erről, és először nem is értették, hogy ez hogy lehet munka, miből van a pénz.

A YouTube-erekről (akik a YouTube-ra videókat készítenek) és Influencerekről (magyarán véleményvezérek) beszélek. Kik ők? Azok a személyek, akik a YouTube "másik oldalán" vannak. Hiszen valakiknek csinálni kell azokat a videókat, amiket az emberek néznek. Ők a műsorvezetők. Általában szemérmetlenül fiatalok, akik egyszer csak kitalálták, hogy elkezdenek videókat készíteni valamilyen témában vagy témákban. Ilyen például Dezső Bence (vegyes téma - 387 videó), PamKutya (paródiák, humoros tartalmak, ők csinálták a Despacito paródiát, amit 23 millióan láttak - 117 videó), Magyarósi Csaba (főként IT eszközök - 495 videó), Horváth András (Apple termékek, elektromos autók - 243 videó) vagy Viszkok Fruzsi (elsősorban divat, stílus - 440 videó).

Szóval ők készítenek videókat, a nézőközönségük pedig nézi őket. De miből lesz ebből pénzük? A nézettség érték. A YouTube-on is vannak reklámok, tehát a YouTube -nak jó, ha sokan néznek ott videót, hiszen több reklámot tud eladni. És a YouTube pénzt ad a videó készítőknek cserébe a sok nézőért. A másik bevételi forrás pedig a személyes népszerűségből fakad, ugyanis különböző cégek marketing arcként "használják" ezeket az embereket. Keresnek olyan YouTubeert, aki beleillik az adott márka arculatába, és pénzt fizetnek neki azért, hogy a terméküket népszerűsítse. Például Magyarósi Csaba a saját laza stílusában a K&H támogatásával a fiatalok pénzügyi alapműveltségét csiszolja mostanság, akik közül sokan bizonyára K&H ügyfelek lesznek. Csaba pedig pénzt kap ezért a K&H-tól és a YouTube-tól.

Verdikt

Magyarán a mai fiatalok semmi mást nem csinálnak, mint amit mindig is csináltak a fiatalok, csak másként teszik azt, mint ahogyan régen csinálták az emberek. Régen is a fiatalok meg akarták váltani a világot, most is ezt szeretnék. Régen is híres és ismert akart lenni mindenki, ma is. Szóval ne nézd le őket a viselkedésükért, próbáld megérteni őket, és fogadd el, hogy amit csinálnak, ahogy élnek, az nem feltétlenül rossz vagy rosszabb, mint ahogy Te csináltad, csak más.

 

Te szoktál YouTube-ozni?

Címkék: youtuber influencer

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szamitastechnikarol.blog.hu/api/trackback/id/tr1313675850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.