A számítástechnikai blog

Ez a blog azért jött létre, hogy szaktanácsokkal szolgáljunk azoknak az embereknek, akik használják a számítógépet, de nem biztos, hogy minden trükköt ismernek, és szeretnék, ha a számítógép használata zökkenőmentesebbé válna.
A blog szerkesztője a MasterMind Számítástechnika

Tetszett? Lájkolj minket!

Tetszett? Még több tanács:

Gyakran kérdezik tőlünk, hogy milyen márkájú laptopot ajánlunk, amit leginkább érdemes megvásárolni? Sok esetben nehéz erre a kérdésre válaszolni, hiszen több olyan márka is van, amit jó szívvel tudunk ajánlani. Most viszont az egyik gyártó előhúzott egy adu ászt, amivel egycsapásra szinte értelmetlenné válik a többi gyártó ajánlata.

Ráadásul itt az augusztus, a továbbtanuló diákoknak laptopra van szükségük.

De nézzük csak, mi is ez a visszautasíthatatlan ajánlat?

Érdemes elolvasni ezt a levelet?

Íme az adu ász: bizalom garancia

A promóciós időszakban (2015. július 13. és 2015. december 31. között) a promócióban részt vevő termékekre olyan speciális garanciát nyújt a gyártó, hogy amennyiben a vásárlást követő 1 éven belül meghibásodik a készüléked, abban az esetben a normál garanciális javításon túl visszakérheted az eredeti vételárat is. Igen, nem tévedés. Az eredeti vételárat visszakapod, a megjavított készülékkel együtt.

Tehát nem elég, hogy van egy megjavított készüléked, még a vásárlásra fordított pénzt is visszakapod, közvetlenül a bankszámládra. Azt gondoljuk, hogy ennél nagyobb garanciális vállalást nem igen tud adni egy gyártó sem.

De melyik ez a gyártó?

ASUS.

Mik a feltételek? Hogyan működik?

A fenti ajánlat csak a promócióban részt vevő modellkre vonatkozik, de ez gyakorlatilag majdnem a teljes ASUS kínálatot jelenti. Érvényes a laptopokra, 2 az 1-ben készülékekre és a ZenPad tabletekre. 

A vásárlást követően 15 napon belül be kell regisztrálnod a terméket az ASUS honlapján, a vásárlási számlád feltöltésével.

Amennyiben a vásárlást követő 31 és 365 nap között meghibásodik a készüléked, akkor hívd az ASUS ügyfélszolgálatát, és jelentsd le a hibát, kérd a garanciális javítást.

A javítást követő 30 napon belül az ASUS honlapján nyújts be egy igénylést a vételár visszafizetésére, a javítási dokumentumok felöltésével.

Amennyiben jogos az igénylésed (a promócióban részt vevő készülékről van szó, a promóciós időszakban vásároltad, a 31. és a 365. nap között hibásodott meg a készüléked, regisztráltad, stb.), akkor 30 napon belül teljes vételár visszatérítést kapsz, közvetlenül a bankszámládra. És a javított terméket is megtarthatod.

A promóció pontos leírása, a résztvevő termékek listája, valamint a termék regisztrációja és a pénzvisszatérítési igény benyújtása:
https://asuspromotions.com/hu/hu/reliability

 

Az üzletünkben vásárolt ASUS termékekre is vonatkozik a kiemelt garancia, élj a lehetőséggel, használd ki! És szólj az ismerőseidnek is.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szamitastechnikarol.blog.hu/api/trackback/id/tr337709080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rövid G. atya 2015.08.16. 16:24:12

Lehetek rosszindulatú? Laptop/notebook téren nincs sok tapasztalatom az említett gyártóval, de mióta router témában levelezgettem a supportjukkal, azóta semmi kedvem még csak fontolóra venni sem, hogy tőlük bármit vegyek.
Lehet, hogy túl sokan döntöttek így, ezért megkockáztatják, hogy szétszórnak a világban néhány ingyen gépet? :)

MasterMind Számítástechnika · www.mastermind.hu 2015.08.17. 09:30:12

@Rövid G. atya: Tényleg elég rosszindulatú vagy, cégünknek abszolút pozitív a tapasztalat az ASUS garanciális ügyintézésről, és a hibaarány is elég alacsony (2-3% körüli, 2 éves időszak alatt).

Egyébként nyílván nem szétszórnak néhány ingyen gépet, azért ez elég sarkos vélemény.

Ha valójában olyan rossz volna az ASUS, ahogyan Te azt megpróbálod beállítani, akkor tulajdonképpen tönkremennének ebben az akcióban, mert nem csak simán "ingyen" adja a gépet, hanem kifizeti még a nagykereskedői és a kiskereskedői árrést is, valamint még költ az "ingyen" gép javítására is, futárra, stb...

Szóval aki ilyen vállalást mer tenni, az szerintem igen elismerésre méltó, és megalapozott.

Bizonyára lesz, akinél helyt kell állnia, és lesz meghibásodás, ám valószínűleg ez egy elhanyagolható hányad lesz, máskülönben nem vállalnák be.

Egy kis saját statisztika: átlagosan 13 nap alatt fordul meg egy garanciális laptop a hiba lejelentésétől kezdődően a javított gép kézhezvételééig.
Figyelembe véve, hogy 1 nap a futár oda, 1 nap vissza, és ennyi idő alatt biztosan van legalább 2 nap hétvége, nem túl sok idő.

Rövid G. atya 2015.08.17. 09:55:19

@MasterMind Számítástechnika: Dell NBD. A leghosszabb javítás két hét volt, de a jellemző átlag 1-2 munkanap és helyben javították.
Ehhez képest a 13 napos átlag, különösen ha munkaeszközről van szó...

A funkcionális analfabetizmus nevű kór vészes terjedéséről nem én tehetek. Sehol sem írtam olyat, amit megpróbálsz a számba adni.
Olyan nincs, hogy egy gyártó minden eladott gépe kihúzza hiba nélkül egy évig. Ergo lesz hibás gép, lesznek páran akik visszakapják az árát. Megjegyzem, a feltételek megfogalmazása elég necces... nem egyértelmű, hogy aki visszakapta a gépe árát, az a továbbiakban jogosult-e garancia érvényesítésre, ahogy számomra az sem egyértelmű, hogy minden esetben a teljes árat térítik-e.

Mostanában nem tudom, mi a helyzet, pár éve elég rossz hírük volt az asus gépeknek a hazai fórumokon. Utoljára négy éve vettem notebookot, akkor egy kereskedő ismerős is lebeszélt róla.

De még1x: személyes tapasztalatom a ferdeszemű supportjukkal volt, routeres témában. Olyan bunkók voltak, hogy kikerestem a szótárból, hogy kell valakit angolul elküldeni a jó anyukájába.

MasterMind Számítástechnika · www.mastermind.hu 2015.08.17. 11:09:16

@Rövid G. atya: Almát az almával, körtét a körtével. A Dell notiknál is alapból 2-3 hét a garancia, a felsőbb kategóriás gépeikhez kínál a gyártó NBD (Next Business Day) garanciát, ami a gyakorlatban 2-3 munkanap. Persze, ez sokkal gyorsabb, mint az átlag 13 napos ASUS garancia, de azok a gépek átlag 30 ezer Ft-tal többe is kerülnek, mint a hasonszörű ASUS modellek. Nem utolsó sorban (nagy bánatomra) a Dell mostanság megbízhatatlanabb, mint az ASUS.

Kb. 5 éve egyébként tényleg volt egy rossz sorozata az ASUS-nak, az AMD processzoros modelljeik túlmelegedtek és leolvadtak a chip-ek az alaplapról. Ezt a fiaskót leszámítva viszont egészen megbízhatók.

Egyébként a leírásban egyértelmű, hogy a teljes vételárat visszafizetik.
("30 napon belül teljes visszatérítést fog kapni közvetlenül a bankszámlájára.")

Arról tényleg nincs hír, hogy később garanciális-e (bár elvi szinten annak kell lennie), de ha mégsem, akkor is van egy ingyen géped, aminél az se nagy kár, ha netán saját költségen kell javítanod a későbbiekben.

Az egész lényege: kvázi teljesen kockázatmentesen vásárolhatsz laptopot, bármi gondod van, javítják, pénzt visszakapod, ergo nem tudsz anyagilag károsodni. Ez továbbra is elég jó ajánlat.

Rövid G. atya 2015.08.17. 11:26:32

@MasterMind Számítástechnika:

"A jelenlegi program keretében, ha a programban résztvevő terméke a vásárlást követő 31-365 napon belüli időszakban meghibásodik, akkor visszaigényelheti a vételár 100%-át (a maximális érték az ajánlott végfelhasználói ár)."

Az a zárójeles rész... meg hogy mi van, ha 30 napon belül hibásodik meg? Stb.
Olyan, jogászok által forgalmazott szöveg, amibe egy céges jogász azt magyaráz, amit akar.
Persze ehhez végig kell olvasni az egész szöveget.

MasterMind Számítástechnika · www.mastermind.hu 2015.08.17. 11:29:05

@Rövid G. atya: A 30 napon belüli meghibásodás kizárása az ügyeskedők számának csökkentése miatt van, a maximális értéket pedig meg kell határozni, hisz szintén az ügyeskedők akkor kiszámláztatják a haverral a 100 ezeres gépet 500 ezerért, és máris mehet a visszaigénylés...

Igazi magyar mentalitás, hogy egy évek óta nem látott ajánlatba is bele lehet magyarázni a negatív dolgokat, és mindenben csak a rosszat meglátni.

Téma lezárva, Te ne vegyél ASUS-t, más viszont bátran tegye!

Rövid G. atya 2015.08.17. 11:41:46

@MasterMind Számítástechnika: azért erre van bőven ok, hogy az ember keresse az ilyen "nagyszerű ajánlatok" buktatóit.